• Imprimeix

L’IRBLleida ofereix una jornada d’actualització en recerca a professors d’ensenyament secundari de l’àrea de ciències

Uns 15 professors assisteixen avui a la formació, que té una durada de 6 hores

15/05/2018 17:05
Formació ensenyament secundari recerca IRBLleida

Amb l’objectiu d’actualitzar els coneixements sobre la metodologia, les tècniques i els processos més habituals en l’àmbit de la recerca, l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida) ofereix una jornada d’actualització formativa per a professors d’ensenyament secundari de l’àrea de ciències. Uns 15 professors assisteixen avui a la formació de 6 hores de durada que té lloc a la Unitat Docent de la Universitat de Lleida (UdL), situada al costat de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida (HUAV).

L’investigador del Grup de Senyalització Oncogènica i del Desenvolupament i catedràtic de Biologia Cel·lular de la UdL Joan Ribera és el coordinador d’aquesta tercera edició de la jornada, que també presenta i dona a conèixer les línies de recerca de l’IRBLleida i els seus serveis de suport a la recerca.

La jornada compta amb les sessions següents: “Edició genòmica: promeses i perills” a càrrec de l’investigador principal del Grup de Senyalització Oncogènica i del Desenvolupament i professor agregat de la UdL, Mario Encinas; “Reptes clínics de les malalties neurodegeneratives” a càrrec de l’investigador principal del Grup de Neurociències Clíniques i professor associat de la UdL, Gerard Piñol Ripoll; “Davallada de mites sobre el cervell” a càrrec de la investigadora principal del Grup de Desenvolupament i evolució del cervell i catedràtica Serra i Húnter  de la Facultat de Medicina de la UdL, Loreta Medina Hernández, i “Microbioma i salut: més enllà de les infeccions” a càrrec de l’investigador principal del Grup de Fisiopatologia Metabòlica i professor de la UdL, Manel Portero. 

La sessió també té la finalitat de presentar els circuits de formació dels investigadors predoctorals i postdoctorals i de donar a conèixer les possibilitats, els mitjans i les metodologies que utilitza l’IRBLleida a l’hora de formar un investigador júnior, per tal de facilitar aquesta informació als professors d’educació secundària que poden fomentar la vocació científica entre els estudiants.