• Imprimeix

Qualitat i seguretat dels pacients

 L’ICS és una institució que promou una cultura de qualitat, avaluació i millora contínua, i treballa per assegurar el conjunt de serveis diagnòstics i terapèutics més adequats per aconseguir una atenció sanitària òptima i assolir el millor resultat amb el mínim de risc i la màxima satisfacció del malalt en el procés. En aquest context es desenvolupa el pla de qualitat assistencial i seguretat clínica, que es va dissenyar a partir del consens de professionals experts amb la voluntat d’oferir eines per integrar la qualitat i la seguretat clínica en la pràctica diària de totes les persones que treballen a l’organització. El seguiment i avaluació el duen a terme les comissions de qualitat i seguretat d’hospitals i d’atenció primària.

D'altra banda, es potencia un sistema de gestió de la qualitat que integra els requisits establerts per l’acreditació de centres d’atenció hospitalària i els equips d'atenció primària a Catalunya i la implantació dels estàndards internacionals definits per ISO. En definitiva, orientem els nostres esforços cap a un model d’excel·lència que promogui la millora de l'atenció, la seguretat assistencial, la continuïtat de cures i la racionalització dels recursos, sense oblidar la satisfacció de les necessitats i expectatives de la ciutadania i dels nostres professionals.

 

Destaquem

Política de qualitat corporativa

Aprovada pel Consell d’Administració el 16 de febrer de 2017

"Cuidem la teva seguretat, dona'ns un cop de mà"

Promoure la seguretat dels pacients apoderant-los amb missatges clau. Aquest és l'objectiu de la campanya "Cuidem la teva seguretat, dona'ns un cop de mà" que es posa a disposició dels centres i serveis de l'ICS per conscienciar de la importància de la seguretat durant tot el procés assistencial.

La campanya és una adaptació d'una iniciativa d'Osakidetza-Servei Basc de Salut. En el cartell, s'informa sobre com actuar en cinc situacions clau per a la seguretat dels pacients.

- Identifica't. Ensenya sempre la targeta sanitària, el DNI o el passaport.

- Coneix el teu tractament. Has de saber quins medicaments prens i com, quan i per a què els has de prendre. Demana el teu pla de medicació i porta'l a les visites que facis als centres sanitaris.

- Verifica la documentació que se't lliura. Comprova que hi consten correctament el teu nom i cognoms.

- Si ets al·lèrgic, fes-ho saber sempre. Recorda-ho a les persones que t'atenen.

- No et quedis amb dubtes. Consulta'ls amb els professionals perquè et puguis cuidar adequadament.

Aquesta iniciativa s'emmarca dins l'estratègia de l'ICS per millorar la qualitat assistencial i seguretat dels pacients tal com estableix el Pla d'acció de l'organització en la línia estratègica 3: Promoure el lideratge, la cultura i la participació en qualitat i seguretat.

Seguretat dels pacients
Data d'actualització:  28.03.2017